REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO CZARSZKA.PL

Właścicielem sklepu internetowego www.czarszka.pl jest:

CZARSZKA Paulina Beker

Obrońców Warszawy 27a/1, 77-400 Złotów
(w dalszej części zwana „Czarszka.pl” lub „Przedsiębiorca”)
Firma CZARSZKA Paulina Beker jest zarejestrowana w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Legitymuje się numeremami NIP: 7671633871 oraz REGON: 364916642

Dane kontaktowe:

E-mail: sklep@czarszka.pl

METODY KOMUNIKACJI ZE SPRZEDAJĄCYM:

Czarszka.pl udostępnia Kupującym kontakt za pomocą Poczty elektronicznej: sklep@czarszka.pl oraz poprzez formularz kontaktowy zamieszczony na stronie sklepu. 

Sprzedawca kontaktuje się z Kupującym za pomocą Poczty elektronicznej.

KONSUMENT

W przypadku dokonania zakupów lub założenia konta na czarszka.pl jako osoba fizyczna bez bezpośredniego związku z działalnością gospodarczą, zgodnie z prawem zyskuje się status konsumenta, a co za tym idzie przysługujące  przywileje, w szczególności prawo do rezygnacji z zakupów w ciągu 14 dni.

W przypadku dokonania zakupu, jako osoba fizyczna prowadząca indywidualną działalność gospodarczą, również uzyskuje się uprawnienia konsumenta, przewidziane w tym regulaminie – wyjątek stanowią sytuacje, w których zakupu dokonuje firma zajmująca się dalszą odsprzedażą kosmetyków (np. sklep stacjonarny/internetowy) dokonująca zakupu w tym właśnie celu.

Podmioty inne niż osoby fizyczne, nigdy nie będą miały uprawnień konsumenckich.

Zamówienia w sklepie mogą składać zarówno osoby indywidualne, osoby które prowadzą jednoosobowe firmy, a także osoby prawne i podobne podmioty które są zdolne do zawierania umów (czyli np. spółki czy też fundacje oraz stowarzyszenia). W imieniu osób prawnych i podobnych podmiotów, muszą działać osoby, które zgodnie z prawem mają prawo do ich reprezentowania (członkowie zarządów lub wspólnicy – w zależności od rodzaju podmiotu) lub otrzymały stosowne upoważnienie w postaci pełnomocnictwa lub prokury.

Osoby niepełnoletnie powyżej 13 roku życia oraz częściowo ubezwłasnowolnione, muszą dysponować zgodą swojego opiekuna prawnego. Niestety osoby ubezwłasnowolnione całkowicie oraz niepełnoletnie, mające poniżej 13 lat, nie mogą samodzielnie dokonać zakupu.

WYMAGANIA TECHNICZNE KONIECZNE DO DOKONANIA ZAKUPU

Do dokonania zakupów konieczne jest posiadanie urządzenia komputerowego (np. komputer stacjonarny, laptop, tablet, smartfon) z dostępem do Internetu, wyposażone w przeglądarkę internetową z włączoną obsługą javascript oraz plików cookies. 

ZAGROŻENIA I ZABEZPIECZENIA ZAKUPÓW NA CZARSZKA.PL

Korzystanie ze sklepu internetowego może wiązać się z zagrożeniami takimi jak jak próba podszycia się pod naszą stronę przez inne osoby, wyłudzenia danych, pieniędzy lub próba bezprawnego przechwycenia komunikacji pomiędzy klientem a naszym sklepem.

W celu zminimalizowania ryzyka wystąpienia tych zagrożeń, stosujemy różne zabezpieczenia, w tym w szczególności certyfikat SSL, który zapewnia szyfrowanie komunikacji między klientami a naszym sklepem, a także pozwala zweryfikować, czy strona na której klient dokonuje zakupów, na pewno należy do nas.

Klient powinien uważnie weryfikować, czy na pewno znajduje się na naszej stronie, np. poprzez sprawdzenie, czy w adresie strony nie ma żadnych literówek oraz czy przy adresie jest symbol zielonej kłódki. Należy korzystać ze sprzętu komputerowego zabezpieczonego programem antywirusowym i firewallem oraz unikać korzystania z publicznych, niezabezpieczonych hasłem sieci bezprzewodowych. Nigdy nie należy podawać swoich danych do logowania w sklepie innym osobom.

WARUNKI ZAKŁADANIA, KORZYSTANIA I USUWANIA KONTA KLIENTA NA CZARSZKA.PL

Konto to bezpłatna i opcjonalna usługa, która ułatwia dokonywanie zakupów. Założenie konta nie jest konieczne, aby dokonać zamówienia na czarszka.pl Założenie konta pozwala zapamiętać adresy wysyłki, przeglądać historię zamówień, sprawdzać ich statusy. Do konta można zalogować się za pomocą indywidualnego loginu i hasła. W każdej chwili zrezygnować z posiadania konta: wystarczy zgłosić takie życzenie mailem na adres: sklep@czarszka.pl

ZAPIS I REZYGNACJA Z NEWSLETTERA

Newsletter to bezpłatna usługa, w ramach której klient co jakiś czas otrzymuje od nas maila zawierającego informacje o naszych nowych produktach, promocjach i ważnych wydarzeniach, jak np. przerwa w działaniu sklepu czy okres urlopowy. Można się do niego zapisać przez specjalny formularz na naszej stronie albo też zaznaczając odpowiednią zgodę przy rejestracji konta.

Wypisać się z newslettera można na dwa sposoby: wysyłając do nas stosowną wiadomość z maila, który został użyty przy zapisie na newsletter, lub też klikając link do wypisania się, który znajduje się w każdej otrzymywanej w ramach newslettera wiadomości.

SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ

Zakupu można dokonać umieszczając wybrane produkty w „koszyku” (przycisk „dodaj do koszyka” znajdujący się na liście produktów lub na karcie produktu). Po dodaniu produktu do koszyka można wybrać inne produkty (klikając „kontynuuj zakupy”) lub też od razu przejść do finalizacji zamówienia klikając „złóż zamówienie”. Można przejść do podsumowania zawartości koszyka (poprzez kliknięcie ikony „koszyka” zakupowego w prawym górnym rogu strony). Po weryfikacji prawidłowości umieszczonych w „koszyku” produktów, należy kliknąć “przejdź do płatności” i podać swoje dane niezbędne do realizacji wysyłki (lub zalogować się do swojego konta, w którym dane te zostały zapamiętane), wybrać sposób dostawy i metodę płatności oraz zatwierdzić zakup. Po zatwierdzeniu zakupu, wygenerowane zostanie jego potwierdzenie, które dotrze do klienta drogą mailową.

SPOSOBY PŁATNOŚCI 

Za zakupiony towar należy zapłacić w terminie 10 dni od dnia dokonania zamówienia, pod rygorem możliwości jego anulowania. Płatności można dokonać za pomocą przelewu tradycyjnego, usług szybkich płatności przelewy24 (obsługiwanej przez PayPro Spółka Akcyjna z siedzibą w Poznaniu przy ul. Kanclerskiej 15), w ramach których możesz zapłacić BLIKiem oraz kartą płatniczą, a także PayPal (obsługiwanej przez PayPal (Europe) S.a r.l. & Cie, S.C.A., 5. kondygnacja 22–24 Boulevard Royal, L-2449, Luksemburg). 

Nie ma możliwości płatności za pobraniem.

Akceptując regulamin klient wyraża zgodę na dostarczenie dowodu zakupu w formie elektronicznej.

CZAS I KOSZTY REALIZACJI ZAMÓWIENIA

Produkty wysyłane są w terminie do 7 dni od momentu zaksięgowania wpłaty (zazwyczaj znacznie szybciej tj. w ciągu 1-2 dni), za pomocą wybranej opcji dostawy tj. kuriera Inpost lub paczkomatu Inpost.

Nie ma możliwości odbioru osobistego.

Wysyłka za granicę, jest możliwa po uprzednim skontaktowaniu się przez maila na sklep@czarszka.pl

Dla wysyłek zagranicznych obowiązuje czas i koszt dostawy zależny od każdego kraju docelowego zgodny z szacunkowymi terminami.

REKLAMACJE, PRAWO DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY ORAZ ICH SKUTKI

Klient ma prawo do wymiany towaru uszkodzonego lub niezgodnego z opisem na towar niewadliwy, obniżenia jego ceny lub odstąpienia od umowy (czyli rezygnacji z zakupu i żądania zwrotu pieniędzy). Należy zażądać wymiany towaru, a odstąpić lub żądać obniżenia ceny można dopiero w określonych prawem przypadkach (np. jeśli towar pomimo wymiany nadal jest wadliwy lub też, gdy wada jest na tyle poważna, że uzasadnia odstąpienie od umowy albo obniżenie ceny od razu).

Zgodnie z prawem rękojmia trwa przez okres dwóch lat.

Sklep ponosi prawną odpowiedzialność za świadczenie usług cyfrowych, które dostarczane są nieodpłatnie – czyli newslettera, konta i powiadomienia o produktach. 

W przypadku zastrzeżeń do funkcjonowania sklepu lub do produktów można złożyć reklamację – pisemnie lub e-mailowo, za pośrednictwem danych kontaktowych wskazanych w niniejszym regulaminie. W reklamacji należy wskazać swoje dane osobowe, numer zamówienia, produkt, który jest reklamowany oraz opis zastrzeżeń, a także przedstawić swoje żądanie w związku z reklamacją. 

Reklamacje zostają rozpatrzone w terminie 14 dni od ich złożenia. Jeśli nie będzie to możliwe, poinformujemy o tym oraz wskażemy nowy termin rozpoznania reklamacji, nie dłuższy niż kolejne 14 dni.

Konsument, w terminie 14 dni od dnia otrzymania fizycznego produktu (albo pozostawienia go u innej osoby przez doręczyciela), ma prawo do rezygnacji z dokonanego zakupu bez podania przyczyn (czyli odstąpienia od umowy). Sklep musi zwrócić pieniądze w ciągu 14 dni, a klient w takim samym terminie zwrócić otrzymane produkty. Mamy możliwość poczekać ze zwrotem pieniędzy do czasu odebrania towaru.

W celu zrezygnowania z zakupów wystarczy poinformować nas  pisemnie lub e-mailowo za pomocą danych kontaktowych z niniejszego regulaminu. Do zachowania 14-dniowego terminu wystarczy nadanie oświadczenia przed jego upływem. Odstąpienie od umowy ułatwi specjalny formularz:

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY:

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

Adresat: 

CZARSZKA Paulina Beker, ul. Obrońców Warszawy 27a/1, 77-400 Złotów, e-mail: sklep@czarszka.pl

Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*)

 

Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*) i numer zamówienia

 

Imię i nazwisko konsumenta(-ów)

 

Adres konsumenta(-ów)

 

Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

 

Data

(*) Niepotrzebne skreślić.

W związku z odstąpieniem od umowy zwrotu produktu klient dokonuje na własny koszt, a w przypadku gdy będzie on zużyty w większym stopniu, niż było to potrzebne żeby zapoznać się z nim, konsument jest zobowiązany do zrekompensowania nam utraty jego wartości. Wyjątek stanowią produkty, które ze względów higienicznych są sprzedawane w zapieczętowanym opakowaniu. W przypadku takich produktów, wraz z otwarciem opakowania klient traci prawo do rezygnacji z zakupu, bo taki produkt nie nadaje się już później do sprzedaży.

Na analogicznych zasadach można odstąpić w terminie 14 dni od usług, które świadczymy nieodpłatnie (newsletter, konta i powiadomienia o produktach). 

ZMIANY REGULAMINU

Mamy prawo dokonać zmian w niniejszym regulaminie, gdy:

zaistnieje siła wyższa, która nas do tego zmusi (wojny, katastrofy naturalne itp.)

zmienią się odpowiednie przepisy prawa lub zmiana będzie wynikać z wyroku lub decyzji administracyjnej,

dojdzie do istotnych zmian w naszym sklepie (np. zmian w ofercie czy zmian w umowach z innymi firmami),

Zmian dokonamy poprzez ogłoszenie na naszej stronie nowego brzmienia regulaminu oraz powiadomienia wszystkich klientów, którzy mają w sklepie konto poprzez stosowny e-mail. Po 14 dniach od takiego powiadomienia, wprowadzone zmiany zaczynają obowiązywać – nie wpłyną one jednak w żaden sposób na zamówienie, jeśli zakupu dokonano wcześniej. Zmiana może wejść w życie wcześniej, jeśli wynika ze zmiany prawa albo decyzji sądu lub organu administracji.

Jeśli posiadacz konta nie wyraża zgody na zmianę regulaminu, będzie zobowiązany do jego usunięcia, przed wejściem w życie nowego regulaminu. W przeciwnym razie nowa treść regulaminu będzie wiążąca.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

W przypadku sytuacji spornych dotyczących dokonanych zakupów, tego regulaminu lub korzystania ze sklepu, prosimy o kontakt w celu rozwiązania ich w drodze negocjacji. Jeśli negocjacje nie odniosą pozytywnego skutku, można skorzystać z drogi sądowej, mediacji prowadzonej przez Inspekcję Handlową albo ze Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego przy wojewódzkich inspektoratach Inspekcji Handlowej czy też z Ultima RATIO. Pierwszego Elektronicznego Sądu Polubownego przy Stowarzyszeniu Notariuszy Rzeczypospolitej Polskiej w Warszawie.

Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). To interaktywna i wielojęzyczna strona internetowa z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług. 

Można też skorzystać z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów).